Контакти

гр. Пазарджик,
бул. България 79,
Тел: 0886 249 744
E-mail: office@dimeks-clima.bg




Петър Коритаров

  
2023-01-23 09:43:14

Здравейте, Когато Ви се обадих във вторник, 17 януари, климатикът ми духаше хладен въздух. Наех Вашата фирма за да отстрани този проблем и градусите заложени на екрана на климатика, да са в съответствие с температурата на въздуха в стаята. Има нещо, което се нарича бизнес етика. Един от основните и принципи е, че когато клиентът е недоволен от работата Ви, Вие трябва или да отстраните проблема без допълнително заплащане, или да му върнете парите, които той Ви е платил. Веднага след като Вашите служители си заминаха, аз потеглих с колата си за Пловдив по работа. Оставих климатика да работи при заложена температура от 26 градуса. След като се завърнах, въздухът от климатика отново беше хладен, а стаята ми беше по-студена, тъй като бях изключил радиатора, с който се отоплявах до този момент. Няколко пъти звънях на служителите Ви, но те не ми отговаряха. В петък по обяд се свързах с тях, обясних им, че проблемът не е отстранен, а те казаха, че ще дойдат отново. Чаках ги до около 17 часа, обадих се на Вас, при което ми обещахте, че ще ги изпратите. До края на работното Ви време – 18:00 часа - това не се случи. Предвид неколкократното Ви нежелание да уважите оплакването ми, аз се отказвам от опцията Вие да отстраните проблема и искам да ми върнете тези 80 лева, които дадох на служителите Ви (впрочем, не получих никакъв документ от тях за извършената работа). Готов съм и да се подпиша под текст, удостоверяващ връщането на парите. Ще се съгласите, че устройството на автомобила е поне 20 пъти по-сложно от това на климатика. Позволявам си да сравня Вашата работа с тази на сервиза обслужващ колата ми. Когато имам проблем и след като монтьорът я прегледа, той ми казва какъв е дефекта, дали трябва да се сменят части, колко ще струва те, колко трябва да заплатя на сервиза за труда и каква гаранция ми се дава за частите. Накрая получавам фактура за извършената работа, сменените части и гаранцията. Всичко това се вкарва в паметта на компютъра им. От собствен опит знам, че хонорарът на сервиза варира около 40 лева на час. Сложността на работата, която Вашите служители извършиха и продължителността и, мога да сравня единствено със смяна на маслата и филтрите на автомобила, за което работата, извършена от служителя на сервиза се оценява на 15 лева. Ето още едно сравнение. Завършил съм висше образование – Английска филология. Превеждал съм на английски език сайтовете и официални документи на две банки (банка Пиреос и Тексим банк), над 70 становища на правителството на България по дела водени срещу страната ни в Европейски съд по правата на човека, годишни счетоводни отчети, три книги и голям брой по-незначителни задачи. Хонорарът ми никога не е бил по-висок от 12 лева на страница. Една страница превеждам за около 40 минути. Не давам частни уроци, но знам, че мои колеги вземат по 20 лева на учебен час (45 минути). При нежелание от Ваша страна да ми върнете 80-те лева, съм изправен пред три възможности: 1. Да направя отрицателна реклама на Вашата фирма в средствата за масова информация в Пазарджик и страната, като наблегна на хонорарът от 80 лева за почистване на прах, сравним единствено с хонорарите на елитни адвокати или с тези на компютърни гении; 2. Да заведа жалба в Комисията за защита на потребителите гр. Пазарджик; 3. Да си потърся правата чрез Административен съд гр. Пазарджик. При всяка от изброените по-горе стъпки, ще търся обезщетение и за неимуществени вреди. Не желая да се разправям с Вас и решението ми е окончателно. Ще очаквам някой от служителите Ви да ми се обади до 18:00 и да ми върне 80-те лева, като в противен случай ще действам според трите алтернативи. П.П. Ето още два от принципите на бизнес етиката: • Уважавайте правата на другите; • Не вредете на по-слабите в обществото. С неуважение: Петър Коритаров


Оставете вашето мнение


Невалидно

Невалиден